close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

יום הולדת צבעוני- התאטרון טיפת חיים

שלומי קקוןכו טבת, תשעב21/01/2012

חדש- הצגה מדהימה לחודש שבט, ההצגה "יום הולדת צבעוני" היא הצגת תאטרון בובות מבית תיאטרון "טיפת חיים" של האמנית מירה בלוסטקי.

תגיות:
יום הולדת צבעוני- מתוך ההצגה
צילום: יח"צ

יום הולדת צבעוני הוא סיפור שקורה לכל אחד מאתנו כאשר מתקרב יום ההולדת שלו.

לדני היה מזל, בדיוק כאשר התיאש מלמצוא רעיון מקורי,פגש במירה הגננת שלו לשעבר והיא הציעה לו לבקש מהפרחים שיתנו לו מהצבעים שלהם ליום ההולדת שלו. נרקיס מיד הסכים,כלנית רצתה שהמסיבה תהיה אדומה ולרקפת לקח זמן עד שהסכימה לתת.מירה הוציאה בצלים של צבעונים ודני היה צריך לגדל אותם כדי שיפרחו בצבעים נוספים,דני טיפל בבצלים אך התקשה באמירת מילות עדוד ואהבה שחשובים כל כך כאשר מטפלים בגינה.דני חשב שהבצלים לא שווים וזרק אותם לאדנית,מרב עיפות הוא נרדם ובחלומו הוא ראה את הבצלים הופכים לרקדניות וכל אחת מבקשת ממנו שיעשה את הדבר הנכון כדי שהיא תפרח,דני התעורר בבהלה ואז הבין שאותה מילה של אהבה שהיתה חסרה היא המפתח להצלחה והוא מסכים לנסות לומר שהוא אוהב, בינתים כלנית ורקפת המשיכו לריב ומירה אמרה שאותם כבר לא צריך כיון שדני מטפל כל כך יפה בבצלים שלאט לאט הופכים לפרחים.כלנית ורקפת מבקשות סליחה ומצטרפות לחגיגה.הצבעוניות מתגלות במלא הדרן ומברכות ורוקדות לכבוד דני ביום הולדתו.

כל מה שקראתם עד עכשיו (אם החזקתם מעמד) הוא בעצם תקציר של הצגה מדהימה לחודש שבט, ההצגה "יום הולדת צבעוני" היא הצגת תאטרון בובות מבית תיאטרון "טיפת חיים" של האמנית מירה בלוסטקי.

טיפת חיים היא לא רק משפט נחמד שכל אחת מאחלת לעצמה, טיפת חיים הוא תיאטרון בובות מקצועי המביא לצופים בו טיפת אור לחיים בתיבול וניחוח יהודי שורשי.

תיאטרון הבובות טיפת חיים הוקם לפני 15 שנים ע"י האמנית מירה בלוסטקי חסידת חב"ד בוגרת האקדמיה לציור ופיסול בצרפת. ובוגרת בית הספר לתיאטרון בובות בחולון. היחס שלה לבובות התחיל מגיל צעיר מספרת מירה "אני זוכרת את עצמי בגיל 6 מתייחסת אליהן כאל יצורים אנושיים,מכניסה אותם הביתה מהמרפסת שלא יהיה להם קר,מאכילה אותן וכו'"

הבחירה בתיאטרון בובות להעברת מסרים הגיע לא במקרה, השילוב של ביטול הבעות הפנים של השחקן לבין ההופעה על הבמה, הביא אותה כחסידת חב"ד ללמוד ולישם פרקי חסידות דווקא מעמדת הבובונאי בגלל שמפעיל הבובה חייב לבטל את עצמו בזמן שהוא מדבר דרך הבובה אחרת הבובה לא תחיה.

הנסיון וכשרון הציור והפיסול שהשם חנן אותה נתן לה כלים מעשיים וייחודיים כדי ליצור בובות מעוצבות ממגוון חומרים מעיסת נייר,דאס,ספוג,בדי משי מצוירים וכו' בין הבובות של מירה ניתן למצוא גם בובות קטנות של 30 ס"מ המופעלות ע"י מקל מאחורי הראש ועד בובות בגודל טבעי מופעלות ע"י מוט תחתון ויד בתוך שרוול הבובה.

ההצגות שהיא מעלה מתאימות בעיקר לגילאי בית הספר היסודי, שיתוף הקהל בהבעת הרגשות שבגיל הזה מתחילות להחסם, לעיתים הפעלות הדרמה משמשים ככלי טיפולי ממדרגה ראשונה, ילדים שמשתתפים בחוגים אלה מפתחים אינטליגנציה רגשית, מקבלים בטחון להביע את דעותיהם והאבזרים או התחפושות עוזרים להם להשתחרר ולהשתתף.

מירה שמפעילה גם במסגרות מצומצמות יותר כגון הפעלת דרמה לימי הולדת בנפרד מההצגה ולהתאים את התכנים באופן אישי.

גם שעורי נשים מזמינות אותה להופיע כקטעי קישור מרעננים

התגובות מהסביבה הקרובה ומהקהל שנחשף להצגות הינם תגובות מעודדות, ויוצרות קשר אישי וייחודי מעבר לשעות ההפעלה.

בין ההצגות ניתן למצוא ההצגות המתאימות לתקופות השנה השונות למשל בת המלך האבודה לחודש אלול, הדרך אל המלך לחשוון או טבת,מגילת החשמונאים לכסלו, יום הולדת צבעוני לשבט, הנער המחפש והתחפושות לאדר, היפיפיה הנרדמת לניסן (התעוררות הנסיכה דומה להתעוררות שלנו מהגלות) סיפור לשלושת השבועות בצלליות לתמוז אב.

ההצגות מתאימות גם לצבור הדתי וגם לצבור הכללי

המסר שמירה רוצה להעביר זה טיפת יהדות על קצה הלשון ולכן קוראים לתאטרון "טיפת חיים" ולהגיש אותו בצורה מקורית וצבעונית.

להזמנת מופעים ולפרטים נוספים,
מירה, 054-6877029 או במייל
[email protected]
שלומירית פרסום יהודי – כתיבה שיווקית

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה